Na dzień 30 czerwca 2014 r. w rejestrze REGON zarejestrowane były 26 562 aktywne podmioty działające w tej branży, o 12,7% więcej niż rok wcześniej.
Wykres przedstawia zmiany w liczbie aktywnych podmiotów z branży zarejestrowanych w rejestrze REGON na koniec kolejnych kwartałów od 31 grudnia 2009 r. do 30 czerwca 2014 r.
31 grudnia 2009 | 20 616 |
---|---|
31 marca 2010 | 20 852 |
30 czerwca 2010 | 21 080 |
30 września 2010 | 21 420 |
31 grudnia 2010 | 21 740 |
31 marca 2011 | 21 750 |
30 czerwca 2011 | 21 700 |
30 września 2011 | 21 592 |
31 grudnia 2011 | 21 638 |
31 marca 2012 | 21 768 |
30 czerwca 2012 | 21 935 |
30 września 2012 | 22 284 |
31 grudnia 2012 | 22 670 |
31 marca 2013 | 23 162 |
30 czerwca 2013 | 23 574 |
30 września 2013 | 24 299 |
31 grudnia 2013 | 25 441 |
31 marca 2014 | 26 158 |
30 czerwca 2014 | 26 562 |
Rzeczywista liczba aktywnych przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą w branży może być mniejsza niż liczba aktywnych podmiotów zarejestrowanych w rejestrze REGON. Wynika to z faktu, że w rejestrze uwzględniane są również podmioty, które nie uczestniczą w obrocie gospodarczym (instytucje publiczne, organizacje pozarządowe itp.). Ponadto nie wszystkie przedsiębiorstwa, które zakończyły działalność przed 1 lipca 2011 r., dokonały wykreślenia swoich danych z rejestru.
W kwartale zakończonym 30 czerwca 2014 r. aktywne podmioty z branży zarejestrowane w rejestrze REGON klasyfikowano w 4 podgrupach branżowych Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności.
Dwie największe podgrupy branżowe tworzyły podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność związana z administracyjną obsługą biura, włączając działalność wspomagającą (55,3% podmiotów) oraz działalność komercyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana (26,2% podmiotów).
Wykres przedstawia zmiany w liczbie aktywnych podmiotów z branży zarejestrowanych w rejestrze REGON w poszczególnych podgrupach branżowych Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności, na koniec kolejnych kwartałów od 31 grudnia 2009 r. do 30 czerwca 2014 r.
W 2010 r. największe podmioty z branży zarejestrowane w rejestrze REGON klasyfikowano w 4 podgrupach branżowych Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności.
Dwie największe podgrupy branżowe tworzyły podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność komercyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana (63,3% największych podmiotów) oraz działalność centrów telefonicznych (call center) (20,4% największych podmiotów).
W kwartale zakończonym 30 czerwca 2014 r. aktywne podmioty z branży zarejestrowane w rejestrze REGON zgrupowane były w 7 podklasach Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności.
Trzy największe podklasy PKD 2007 pod względem liczby zgrupowanych w nich aktywnych podmiotów w tym okresie to działalność usługowa związana z administracyjną obsługą biura (37,0% podmiotów), wykonywanie fotokopii, przygotowywanie dokumentów i pozostała specjalistyczna działalność wspomagająca prowadzenie biura (18,3% podmiotów) oraz pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowana (13,8% podmiotów).
Wykres przedstawia zmiany w liczbie aktywnych podmiotów z branży zarejestrowanych w rejestrze REGON i zgrupowanych w poszczególnych podklasach Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności, na koniec kolejnych kwartałów od 31 grudnia 2009 r. do 30 czerwca 2014 r.
W 2010 r. największe podmioty z branży zarejestrowane w rejestrze REGON zgrupowane były w 6 podklasach Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności.
Trzy największe podklasy PKD 2007 pod względem liczby zgrupowanych w nich największych podmiotów w tym okresie to pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowana (32,7% największych podmiotów), działalność związana z pakowaniem (22,4% największych podmiotów) oraz działalność centrów telefonicznych (call center) (20,4% największych podmiotów).