Dane finansowe

Udział podgrup branżowych (najnowsze dostępne dane)

Na poniższych wykresach zilustrowano udział 2 największych podgrup branżowych Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 w sumie czterech wielkości ekonomicznych (aktywów razem, kapitałów własnych, przychodów netto oraz dodatnich wyników netto) dla największych podmiotów zarejestrowanych w rejestrze REGON i działających w branży.

Udział w sumie aktywów

Największą podgrupę branżową pod względem sumy aktywów razem tworzyły w 2010 r. największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to reklama (5,6 mld zł).

Reklama (PKD 73.1)5 643 999 052,71 zł96,6%
Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.2)201 126 931,32 zł3,4%
Źródło: Monitor Polski B, dane za 2010 r.

Udział w sumie kapitałów własnych

Największą podgrupę branżową pod względem sumy kapitałów własnych tworzyły w 2010 r. największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to reklama (2,6 mld zł).

Reklama (PKD 73.1)2 569 824 098,75 zł96,6%
Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.2)90 123 072,66 zł3,4%
Źródło: Monitor Polski B, dane za 2010 r.

Udział w sumie przychodów netto ze sprzedaży

Największą podgrupę branżową pod względem sumy przychodów netto tworzyły w 2010 r. największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to reklama (11,1 mld zł).

Reklama (PKD 73.1)11 088 743 114,54 zł96,0%
Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.2)462 284 502,42 zł4,0%
Źródło: Monitor Polski B, dane za 2010 r.

Udział w sumie dodatnich wyników netto

Największą podgrupę branżową pod względem sumy dodatnich wyników netto tworzyły w 2010 r. największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to reklama (342,5 mln zł).

Reklama (PKD 73.1)342 463 233,26 zł76,3%
Badanie rynku i opinii publicznej (PKD 73.2)26 271 669,79 zł5,8%
pozostałe80 373 940,50 zł17,9%
Źródło: Monitor Polski B, dane za 2010 r.

Udział podklas PKD (najnowsze dostępne dane)

Na poniższych wykresach zilustrowano udział 6 największych podklas Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 należących do analizowanej grupy branżowej w sumie czterech wielkości ekonomicznych (aktywów razem, kapitałów własnych, przychodów netto oraz dodatnich wyników netto) dla największych podmiotów zarejestrowanych w rejestrze REGON i działających w branży.

Udział w sumie aktywów

Trzy największe podklasy PKD 2007 w branży pod względem sumy aktywów razem zgrupowanych w nich największych podmiotów tworzyły w 2010 r. podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (3,7 mld zł), pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (1,1 mld zł) oraz pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach (360,9 mln zł).

Udział w sumie kapitałów własnych

Trzy największe podklasy PKD 2007 w branży pod względem sumy kapitałów własnych zgrupowanych w nich największych podmiotów tworzyły w 2010 r. podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (2,1 mld zł), pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (297,7 mln zł) oraz badanie rynku i opinii publicznej (90,1 mln zł).

Udział w sumie przychodów netto ze sprzedaży

Trzy największe podklasy PKD 2007 w branży pod względem sumy przychodów netto zgrupowanych w nich największych podmiotów tworzyły w 2010 r. podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (6,9 mld zł), pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (3,4 mld zł) oraz badanie rynku i opinii publicznej (462,3 mln zł).

Udział w sumie dodatnich wyników netto

Trzy największe podklasy PKD 2007 w branży pod względem sumy dodatnich wyników netto zgrupowanych w nich największych podmiotów tworzyły w 2010 r. podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (261,7 mln zł), pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (119,1 mln zł) oraz badanie rynku i opinii publicznej (28,2 mln zł).