Na dzień 30 czerwca 2014 r. w rejestrze REGON zarejestrowane były 2 403 aktywne podmioty działające w tej branży, o 2,0% więcej niż rok wcześniej.
Wykres przedstawia zmiany w liczbie aktywnych podmiotów z branży zarejestrowanych w rejestrze REGON na koniec kolejnych kwartałów od 31 grudnia 2009 r. do 30 czerwca 2014 r.
31 grudnia 2009 | 1 779 |
---|---|
31 marca 2010 | 1 871 |
30 czerwca 2010 | 1 964 |
30 września 2010 | 2 011 |
31 grudnia 2010 | 2 044 |
31 marca 2011 | 2 065 |
30 czerwca 2011 | 2 127 |
30 września 2011 | 2 144 |
31 grudnia 2011 | 2 146 |
31 marca 2012 | 2 183 |
30 czerwca 2012 | 2 235 |
30 września 2012 | 2 234 |
31 grudnia 2012 | 2 292 |
31 marca 2013 | 2 305 |
30 czerwca 2013 | 2 356 |
30 września 2013 | 2 374 |
31 grudnia 2013 | 2 363 |
31 marca 2014 | 2 366 |
30 czerwca 2014 | 2 403 |
Rzeczywista liczba aktywnych przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą w branży może być mniejsza niż liczba aktywnych podmiotów zarejestrowanych w rejestrze REGON. Wynika to z faktu, że w rejestrze uwzględniane są również podmioty, które nie uczestniczą w obrocie gospodarczym (instytucje publiczne, organizacje pozarządowe itp.). Ponadto nie wszystkie przedsiębiorstwa, które zakończyły działalność przed 1 lipca 2011 r., dokonały wykreślenia swoich danych z rejestru.
W kwartale zakończonym 30 czerwca 2014 r. aktywne podmioty z branży zarejestrowane w rejestrze REGON klasyfikowano w 4 podgrupach branżowych Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności.
Dwie największe podgrupy branżowe tworzyły podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (internet) (43,9% podmiotów) oraz pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych (20,8% podmiotów).
Wykres przedstawia zmiany w liczbie aktywnych podmiotów z branży zarejestrowanych w rejestrze REGON w poszczególnych podgrupach branżowych Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności, na koniec kolejnych kwartałów od 31 grudnia 2009 r. do 30 czerwca 2014 r.
W 2010 r. największe podmioty z branży zarejestrowane w rejestrze REGON klasyfikowano w 4 podgrupach branżowych Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności.
Dwie największe podgrupy branżowe tworzyły podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (42,3% największych podmiotów) oraz pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (internet) (26,9% największych podmiotów).
W kwartale zakończonym 30 czerwca 2014 r. aktywne podmioty z branży zarejestrowane w rejestrze REGON zgrupowane były w 4 podklasach Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności.
Dwie największe podklasy PKD 2007 pod względem liczby zgrupowanych w nich aktywnych podmiotów w tym okresie to pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (internet) (43,9% podmiotów) oraz pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych (20,8% podmiotów).
Wykres przedstawia zmiany w liczbie aktywnych podmiotów z branży zarejestrowanych w rejestrze REGON i zgrupowanych w poszczególnych podklasach Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności, na koniec kolejnych kwartałów od 31 grudnia 2009 r. do 30 czerwca 2014 r.
W 2010 r. największe podmioty z branży zarejestrowane w rejestrze REGON zgrupowane były w 4 podklasach Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności.
Dwie największe podklasy PKD 2007 pod względem liczby zgrupowanych w nich największych podmiotów w tym okresie to pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (42,3% największych podmiotów) oraz pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (internet) (26,9% największych podmiotów).