Na dzień 30 czerwca 2014 r. w rejestrze REGON zarejestrowanych było 36 885 aktywnych podmiotów działających w tej branży, o 3,9% więcej niż rok wcześniej.
Wykres przedstawia zmiany w liczbie aktywnych podmiotów z branży zarejestrowanych w rejestrze REGON na koniec kolejnych kwartałów od 31 grudnia 2009 r. do 30 czerwca 2014 r.
31 grudnia 2009 | 31 232 |
---|---|
31 marca 2010 | 31 650 |
30 czerwca 2010 | 32 521 |
30 września 2010 | 33 070 |
31 grudnia 2010 | 33 648 |
31 marca 2011 | 33 845 |
30 czerwca 2011 | 34 176 |
30 września 2011 | 34 421 |
31 grudnia 2011 | 34 443 |
31 marca 2012 | 34 427 |
30 czerwca 2012 | 34 698 |
30 września 2012 | 34 845 |
31 grudnia 2012 | 35 244 |
31 marca 2013 | 35 220 |
30 czerwca 2013 | 35 505 |
30 września 2013 | 35 856 |
31 grudnia 2013 | 36 145 |
31 marca 2014 | 36 442 |
30 czerwca 2014 | 36 885 |
Rzeczywista liczba aktywnych przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą w branży może być mniejsza niż liczba aktywnych podmiotów zarejestrowanych w rejestrze REGON. Wynika to z faktu, że w rejestrze uwzględniane są również podmioty, które nie uczestniczą w obrocie gospodarczym (instytucje publiczne, organizacje pozarządowe itp.). Ponadto nie wszystkie przedsiębiorstwa, które zakończyły działalność przed 1 lipca 2011 r., dokonały wykreślenia swoich danych z rejestru.
W kwartale zakończonym 30 czerwca 2014 r. aktywne podmioty z branży zarejestrowane w rejestrze REGON klasyfikowano w 2 podgrupach branżowych Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności.
Największą podgrupę branżową tworzyły podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (93,5% podmiotów).
Działalność agencji reklamowych (PKD 73.11) | 34 482 | 93,5% | |
---|---|---|---|
Działalność związana z reprezentowaniem mediów (PKD 73.12) | 2 403 | 6,5% |
Wykres przedstawia zmiany w liczbie aktywnych podmiotów z branży zarejestrowanych w rejestrze REGON w poszczególnych podgrupach branżowych Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności, na koniec kolejnych kwartałów od 31 grudnia 2009 r. do 30 czerwca 2014 r.
W 2010 r. największe podmioty z branży zarejestrowane w rejestrze REGON klasyfikowano w 2 podgrupach branżowych Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności.
Największą podgrupę branżową tworzyły podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (70,5% największych podmiotów).
Działalność agencji reklamowych (PKD 73.11) | 62 | 70,5% | |
---|---|---|---|
Działalność związana z reprezentowaniem mediów (PKD 73.12) | 26 | 29,5% |
W kwartale zakończonym 30 czerwca 2014 r. aktywne podmioty z branży zarejestrowane w rejestrze REGON zgrupowane były w 5 podklasach Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności.
Dwie największe podklasy PKD 2007 pod względem liczby zgrupowanych w nich aktywnych podmiotów w tym okresie to działalność agencji reklamowych (93,5% podmiotów) oraz pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (internet) (2,9% podmiotów).
Wykres przedstawia zmiany w liczbie aktywnych podmiotów z branży zarejestrowanych w rejestrze REGON i zgrupowanych w poszczególnych podklasach Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności, na koniec kolejnych kwartałów od 31 grudnia 2009 r. do 30 czerwca 2014 r.
W 2010 r. największe podmioty z branży zarejestrowane w rejestrze REGON zgrupowane były w 5 podklasach Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 według rodzaju przeważającej działalności.
Dwie największe podklasy PKD 2007 pod względem liczby zgrupowanych w nich największych podmiotów w tym okresie to działalność agencji reklamowych (70,5% największych podmiotów) oraz pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (12,5% największych podmiotów).