Na poniższych wykresach zilustrowano udział 2 największych podgrup branżowych Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 w sumie czterech wielkości ekonomicznych (aktywów razem, kapitałów własnych, przychodów netto oraz dodatnich wyników netto) dla największych podmiotów zarejestrowanych w rejestrze REGON i działających w branży.
Największą podgrupę branżową pod względem sumy aktywów razem tworzyły w 2010 r. największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (3,7 mld zł).
Działalność agencji reklamowych (PKD 73.11) | 3 738 829 321,63 zł | 66,2% | |
---|---|---|---|
Działalność związana z reprezentowaniem mediów (PKD 73.12) | 1 905 169 731,08 zł | 33,8% |
Największą podgrupę branżową pod względem sumy kapitałów własnych tworzyły w 2010 r. największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (2,1 mld zł).
Działalność agencji reklamowych (PKD 73.11) | 2 054 760 850,92 zł | 80,0% | |
---|---|---|---|
Działalność związana z reprezentowaniem mediów (PKD 73.12) | 515 063 247,83 zł | 20,0% |
Największą podgrupę branżową pod względem sumy przychodów netto tworzyły w 2010 r. największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (6,9 mld zł).
Działalność agencji reklamowych (PKD 73.11) | 6 859 526 428,53 zł | 61,9% | |
---|---|---|---|
Działalność związana z reprezentowaniem mediów (PKD 73.12) | 4 229 216 686,01 zł | 38,1% |
Największą podgrupę branżową pod względem sumy dodatnich wyników netto tworzyły w 2010 r. największe podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (246,7 mln zł).
Działalność agencji reklamowych (PKD 73.11) | 246 684 089,78 zł | 58,6% | |
---|---|---|---|
Działalność związana z reprezentowaniem mediów (PKD 73.12) | 95 779 143,48 zł | 22,8% | |
pozostałe | 78 483 390,24 zł | 18,6% |
Na poniższych wykresach zilustrowano udział 5 największych podklas Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 należących do analizowanej grupy branżowej w sumie czterech wielkości ekonomicznych (aktywów razem, kapitałów własnych, przychodów netto oraz dodatnich wyników netto) dla największych podmiotów zarejestrowanych w rejestrze REGON i działających w branży.
Dwie największe podklasy PKD 2007 w branży pod względem sumy aktywów razem zgrupowanych w nich największych podmiotów tworzyły w 2010 r. podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (3,7 mld zł) oraz pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (1,1 mld zł).
Działalność agencji reklamowych (PKD 73.11.Z) | 3 738 829 321,63 zł | 66,2% | |
---|---|---|---|
Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (PKD 73.12.A) | 1 129 743 493,46 zł | 20,0% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach (PKD 73.12.D) | 360 898 257,51 zł | 6,4% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (internet) (PKD 73.12.C) | 284 182 276,99 zł | 5,0% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych (PKD 73.12.B) | 130 345 703,12 zł | 2,3% |
Dwie największe podklasy PKD 2007 w branży pod względem sumy kapitałów własnych zgrupowanych w nich największych podmiotów tworzyły w 2010 r. podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (2,1 mld zł) oraz pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (297,7 mln zł).
Działalność agencji reklamowych (PKD 73.11.Z) | 2 054 760 850,92 zł | 80,0% | |
---|---|---|---|
Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (PKD 73.12.A) | 297 741 615,70 zł | 11,6% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach (PKD 73.12.D) | 78 931 342,31 zł | 3,1% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych (PKD 73.12.B) | 72 549 693,92 zł | 2,8% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (internet) (PKD 73.12.C) | 65 840 595,90 zł | 2,6% |
Dwie największe podklasy PKD 2007 w branży pod względem sumy przychodów netto zgrupowanych w nich największych podmiotów tworzyły w 2010 r. podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (6,9 mld zł) oraz pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (3,4 mld zł).
Działalność agencji reklamowych (PKD 73.11.Z) | 6 859 526 428,53 zł | 61,9% | |
---|---|---|---|
Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (PKD 73.12.A) | 3 392 048 483,92 zł | 30,6% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (internet) (PKD 73.12.C) | 431 491 763,34 zł | 3,9% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach (PKD 73.12.D) | 227 584 735,49 zł | 2,1% | |
Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych (PKD 73.12.B) | 178 091 703,26 zł | 1,6% |
Dwie największe podklasy PKD 2007 w branży pod względem sumy dodatnich wyników netto zgrupowanych w nich największych podmiotów tworzyły w 2010 r. podmioty, dla których przeważający rodzaj wykonywanej działalności w tym okresie to działalność agencji reklamowych (261,7 mln zł) oraz pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji (119,1 mln zł).